דף הבית » המדריך לקשיש – מדריך למציאת עבודה לאחר פרישה

המדריך לקשיש – מדריך למציאת עבודה לאחר פרישה

שיעורי האבטלה בימינו אינם גבוהים באופן מיוחד, ועדיין אין זו מלאכה קלה למצוא עבודה, במיוחד בתפקידים פחות נדרשים או לאנשים מבוגרים (ובפרט קשישים) – מדובר בעניין שיכול להיות ארוך, מתיש ולעיתים סיזיפי.

בגיל זה, חלקם של הקשישים בוחרים להתגורר בבתי דיור מוגן, להשתלב במגוון הפעילויות והתעסוקה שמציע המקום וחלקם מבקש לחזור למעגל התעסוקה הכללי ולעבוד כאחד המניין במשרות המוצעות בשוק התעסוקה. אז איך בכל זאת יכולים קשישים למצוא עבודה לאחר פרישה? להלן מדריך חשוב בנושא זה, שיעזור לעשות סדר בדברים.

חפשו ירידי תעסוקה למבוגרים

בשנים האחרונות החלו לצוץ ברחבי הארץ ירידי תעסוקה שלא היו כמותם בעבר. אם פעם ירידי תעסוקה משכו בעיקר צעירים, וניתן היה למצוא ירידים לגילאי בית ספר תיכון, לחיילים משוחררים, לצעירים עד גילאי השלושים, הרי שמשהו השתנה. הן המשרד לאזרחים וותיקים והן גורמים שונים בתעשייה ואפילו עמותות וולונטריות החלו לארגן ירידי תעסוקה למבוגרים.

ישנם ירידים הפונים לקהל יעד של בני 50 או 60+ ויש ירידים הפונים גם לפנסיונרים. אז אם אתם עומדים לפרוש בקרוב מהעבודה או אם כבר פרשתם לא מכבר – חפשו את אותם ירידי תעסוקה. יתכן מאוד שהמשרה הבאה שלכם תימצא ממש שם.

פנו למעסיק הקודם

יש כאלה שחוששים לפנות למקומות עבודה קודמים מתוך חשש לקבלת פנים צוננת או "כתף קרה". גישה כזאת מוטעית ביסודה' שכן ישנם מעסיקים שיהיו מוכנים להחזיר עובד לשעבר לעבודה, גם אחרי גיל פרישה. ניתן לנסות להגיע להסדר עם מעסיק מן העבר לתעסוקה בהיקף חלקי או גמיש. עבור חלק ממקומות העבודה – זהו פתרון מעולה.

בהקשר זה, נציע לכל מי שעומד לפרוש בקרוב לפנות למעסיק מבעוד מועד. חשוב שתדעו –  הגעה לגיל הפרישה מעבודה אומנם מאפשרת למעסיק לסיים את עבודתו של העובד, אך אין זו חובה. מעסיק יכול לאפשר לעובד להמשיך בעבדותו. יתרה מכך – בית המשפט גילה בשנים האחרונות גישה אוהדת כלפי עובדים מבוגרים. כך, במידה ועובד מבוגר פונה למעסיק בבקשה להישאר בתפקידו – הומלץ על ידי שופטים בכירים להקשיב לטיעונים ולהשתדל להיענות לכך במידת האפשר.

יתרון הגיל והניסיון

כדי למצוא עבודה בגיל מתקדם, כדאי לחשוב על כל אותם יתרונות שצברתם בזכות הגיל והניסיון. את אותם היתרונות כדאי מאוד להציג בפני מעסיקים פוטנציאליים. מציאת עבודה באופן יעיל איננה פעולה חד פעמית או מהוססת. חשוב לפעול באופן מסודר, נחוש ובקביעות – דווקא בגלל העובדה שלוקח זמן למצוא עבודה.

הדרך לריאיון עבודה עוברת במקורות מידע רבים – ולא רק בלוחות המודעות שבעיתון. זה הזמן ללמוד על הדרך שבה האינטרנט עובד, זה הזמן לחפש לוחות דרושים מקוונים וגם להבין מהם בדיוק הרשתות החברתיות. כאשר מגיעים לראיון עבודה חשוב לפרט את היתרונות שלכם – להסביר על הניסיון שצברתם בתפקידים השונים, על הנאמנות הבלתי מסויגת כלפי מעסיק המעניק פרנסה ושכר, על היכולת לגלות גמישות מבחינת שעות, היקף משרה.

הציעו את שירותיכם הטובים

איך עוד כדאי לחפש עבודה לאחר הפרישה? אל תוותרו על אפיקים כגון – פניה לחברים ואף לבני משפחה. אחד מהם אולי שמע, מכיר או מוכן להתעניין עבורכם. אל תפסלו את האפשרות להקים עסק או להציע שירות, גם אם בעבר תמיד הייתם שכירים. תופתעו לגלות עד כמה לידע שלכם יש יכולת להפוך להכנסה.

מורים יכולים להציע שיעורים פרטיים, אך לא חייבים להיות מורים מדופלמים כדי ללמד אחרים. מי שיודע לנגן על כלי נגינה, מי שיודע לאייר, לתפור, לסרוג – יש אנשים שמוכנים לשלם בכדי ללמוד זאת וניתן להציע גם סדנאות שונות בבישול, אפייה וכדומה. רוצים לעבוד? הפיצו, אם כן, את העניין ברבים ואל תהססו להציע גם את שירותיכם הטובים במסגרת פרטית או לקבוצות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715445

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר